Boek review : De FIT Methode

Ik heb nog noooiit een boek review gehad op mijn blog, maar he eens moet de eerste keer zijn. Ik ontving het boek De Fit Methode,het plan voor een fit lichaam. Als je mij een beetje volgt weet je dat ik veel bezig ben met voeding en sporten. In de Updates kon je zien dat het de goede kant op gaat. Ik ben inmiddels 20 kilo afgevallen maar af en toe heb ik het idee dat ik een beetje stil sta. Ik hoop natuurlijk dat na het lezen van dit boek dit niet meer het geval is.

Wat is de FIT- methode?

Het is een ontzettend dik boek, het bestaat uit maar liefst 328 bladzijden! Je hebt eigenlijk de keuze uit alleen het boek maar ook kan je toegang krijgen tot de digitale omgeving waaronder de FIT app. Daarnaast bevat het boek veel tips en tricks, het gaat niet alleen om afvallen maar om een gezonde lifestyle,voeding en ook krachttraining word uitgebreid behandeld. Bij het complete pakket waaronder de app heb je ook toegang tot meer trainingschema’s, recepten en voedingsschema’s. Ook kun je meedoen aan allerlei challenges waarmee je punten kunt verdienen. Ik kan mij goed voorstellen dat dit je alleen nog maar meer kan motiveren.

Ik heb vooral gemerkt dat zodra je vragen hebt, internet je grootste vriend is. Helaas is dat niet helemaal waar, er staat zoveel informatie op het internet maar de helft of meer dan de helft klopt niet eens! Daar zit je dan, met al je vragen wat nog meer vragen zijn geworden aangezien je niks verder bent gekomen met het al zo machtige internet. Dit boek is samengesteld door professionals zoals personal coaches, koks, dietisten en psychologen werkzaam bij Fit.nl

Wat vind ik ervan?

Ik vind het een ontzettend goed boek. De informatie die word gegeven is heel compleet. Je leert o.a veel over het stellen van doelen, het belang van een warming-up , hoe je een trainingschema opstelt, hoe vaak je moet trainen om je gewenste doel te bereiken en natuurlijk hoe je gezonder kan eten. Wat ik ook erg fijn vind is dat er veel aandacht word besteed aan de psychologie bij het veranderen van je gedrag. Je moet echt wel goed nadenken over wat je wilt en ook is er ruimte in het boek zelf om dit op te schrijven. Je mindset zegt natuurlijk veel of je je doel zal gaan bereiken of niet.

Door het boek word je echt gestimuleerd om de juiste mindset te krijgen maar ook word er wel gezegd dat af en toe een dipje helemaal geen kwaad kan. Je bent en blijft natuurlijk een mens. Wat ik ook een voordeel vind is dat het heel begrijpelijk is geschreven, geen moeilijke wartaal waar je na het lezen zoiets hebt van: oke, gaat dit nu over schaapjes tellen of toch over mijn spierbelasting? Elke zin is duidelijk en het word goed uitgelegd.

Wat mij betreft is dit boek echt de bijbel onder het fitness. het klinkt misschien alsof je je leven 180 graden zou moeten omdraaien. Dit is echter niet het geval, het is de kennis en een stok achter de deur die ze je geven en waar je echt gebruik van zou moeten maken. Ik ben in ieder geval ontzettend blij met het boek en ik zal er dan ook ontzettend veel nog aan hebben.

Kosten.

Wat natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk is, zijn de kosten. Ik ben van mening dat je zeker waar krijgt voor je geld. Bij ieder ander boek zal je er meerdere moeten aanschaffen omdat alle informatie vaak niet in maar een boek word gegeven. De kosten voor alleen het boek is €29.95. Als je voor het hele pakket gaat met meer schema’s en reccepten met de FIT app ben je €54,95 kwijt. Mocht je eerst nog twijfelen en eerst het boek aannschaffen? geen probleem als je later nog wilt upgraden naar het hele pakket.

Kende jij de FIT-methode al? Wat vind je ervan? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat.

Veel liefs,
Janine.