Canon IXUS 160 | Compactcamera Review.

Gisteren was het mijn birthday en ik kreeg het mooiste cadeau ooit! ik zit al een hele tijd te zeuren om een camera die ik kan gebruiken voor de blog, ik gebruikte eerst altijd mijn telefoon maar deze kwaliteit is nou niet al te best. Mijn vriend gaf me deze camera en ben er meteen mee aan de slag gegaan. Vandaag daarom de review van deze Canon IXUS 160 en vergelijk foto’s met mijn telefoon. Kijk je met me mee?

Canon Icus 160

Ik loop al een hele tijd te zeuren en te klagen dat mijn telefoon geen mooie foto’s maakt, ik heb een Samsung Galaxy note 3 neo en toendertijd was die kwaliteit qua camera gewoon oke, maar omdat iedereen nu hele mooie foto’s maakt baalde ik van de mijne. Mijn vriend heeft al dit geklaag en gezeur natuurlijk allemaal aangehoord en mijn dag kon al niet meer stuk toen mijn vriend om 8 uur in de ochtend mij op bed dit cadeau gaf. Ik ben volgens mij nog nooit zo snel uit bed gesprongen! haha. Laten we nu maar snel kijken naar de camera.

ik heb de Canon IXUS 160 gekregen, een kleine camera die op het oog er leuk uitziet. De Canon IXUS 160 is een gemakkelijk te bedienen compactcamera. Hij heeft verschillende onderwerpstanden met automatische instellingen. Zo leg je al je onderwerpen in goede kwaliteit vast. Van je kat die een leuk trucje doet, tot een uitgestrekt landschap in je favoriete vakantieland. Is een functie niet helemaal duidelijk? Druk dan op de helpknop voor tips en instructies. En wil je net dat beetje meer, dan personaliseer je je foto’s met leuke filers. Geef ze bijvoorbeeld een fisheye of speelgoedcamera effect.

Uiterlijk van de Camera.

Canon icus 160

canon ixus 160

Zoals je kan zien is het een heel schattig klein cameraatje, Past heel goed in je hand en als je de foto gemaakt hebt krijg je even een sneak peek van hoe deze is geworden. De kleur vind ik ook leuk, de voorkant is een beetje grijs/blauw en de achterkant gewoon grijs. De bedieningsknoppen zijn ook erg handig en makkelijk in gebruik en als je geen gebruiksaanwijzinglezer bent zoals mij kom je al een heel eind op weg.

Bij de camera krijg je uiteraard de camera zelf, een gebruiksaanwijzing maar ook een handig polsbandje wat je echt wel nodig hebt. De camera is best glad waardoor je al snel bang bent dat deze uit je handen valt.

Ook zit er een oplader mee voor de batterij.

canon icus 160

Specificaties van de Canon IXUS 160 :

8 keer optishe zoom, 20 megapixels, een videoresolutie in HD met 720P en VGA. Wat wel een nadeel was is dat bij de camera geen geheugenkaartje zit, deze hebben we apart gekocht bij de HEMA.

Foto’s..

Hieronder kan je het verschil zien tussen de camera op mijn Samsung telefoon en de Canon camera. ik zelf vind het verschil echt super groot, en de foto’s zijn zo mooi helder met de Canon IXUS 160. De eerste foto is gemaakt met mijn telefoon en de onderste foto is gemaakt met de Canon camera. Wat een verschil he?

canon icus 160 canon icus 160

Natuurlijk heb ik meteen toen ik dit cadeau kreeg van mijn vriend al allerlei foto’s gemaakt. zie hieronder voor het resultaat:

canon icus 160 canon ixis 160 canon ixus 160

Ik kreeg ook nog dit supercute camera tasje van mijn vriend.

IMG_0004

Ik ben echt superblij dat ik deze Canon IXUS 160 gekregen heb, de kwaliteit is zo veel beter met deze camera dan met mijn telefoon. Voortaan zal ik uiteraard deze camera gebruiken voor mijn blog, Wel staan er nog een paar artikelen klaar met foto’s die gemaakt zijn met mijn telefoon maar dit zal ik er even bij vermelden. Je kunt de Canon IXUS 160 o.a kopen bij Bol.com.

Heb jij ook een compactcamera? welke camera gebruik jij voor je blog?